Homepage - https://www.sya.de/

RELATIVITÄTEN DES SEINS

THE RELATIVITY OF (HUMAN) BEING

» Die Bisexualität «

Ihre Wesensart abseits der Ambisexualität

movie_time

Als » Bisexualität (eigentlich Ambisexualität) « trifft man es in lexikalischen und enzyklopädischen Werken an und besagt, daß es sich um Ambisexuelles handelt, was als Bisexuelles bezeichnet wird. In der Ergründung dieser Gegebenheit zeigt sich jedoch, daß es sich tatsächlich um weder noch handelt, sondern die Anwendungen ganz andere Bedeutungen haben, als die begrifflichen Deklarationen als solches besagen.

Worte können einen äußerst verirren, hingegen bildet das, was wir wahrnehmen, dem gegenüber ein Spiegelbild ab und ist das Geleitwerk, um zu ersichten, was hinter Worten steckt. Darüber bildet es sich vor allem auch selbst ab, ohne daß es der Worte bedingt.

Informationsgrundlagen:
» Bisexualität «

Gemäß meiner Konstitution als bisexueller Dritter konzentriert sich meine Auswahl dementsprechend (MFF). Es erweist sich als schwierig, jeweils das Konkrete zu ermitteln, denn die Beschreibungen der Filme sind nur in Ausnahmefällen darauf ausgelegt und wie üblich stößt man auch hierin auf die regulären Verfälschungsverhältnisse. Ich habe einiges ausfindig machen können, wo die Beschreibung/Trailer vermuten lassen, daß es dem entspricht und mir einige Filme bereits verschafft, um sie auszumustern. Maßgeblich wähle ich danach aus, ob gewisse darstellende Inhalte vorhanden sind, wie z.B. 'A Room in Rom', wo ersichtlicherweise zwar nur eine der beiden Frauen sich als bisexuell erweist und man auch darüber streiten könnte, ob es denn sei, jedoch sind mir hierin die Handlungswesen wesentlich, denn auch im wahren Leben erkennt man es vor allem an der gefühlsmermittelnden Handlung, wie es mit einem selbst oder seinem Gegenüber bestellt ist. Mir geht es vor allem auch darum, die diversen Lebensverhältnisse hierüber aufzuzeigen, wie man sie 'überlicherweise' antrifft. Und dazu bietet dieses Medium eine reichthaltige Auswahl der differenzierenden Aspektierungen.

madonna-britney-christina

Als bisexueller Dritter ergibt sich aber auch das Primäre der Markantz in der Erblickung zweier eventueller Pondants. Und da gibt es bekanntlicherweise vieles, wo etwas anders ist, als es sich deklariert. Es ist absolut ein Reizpunkt, aber selbst bei Filmen kann einen das nicht wirklich ansprechen, wenn es letztendlich nicht dem Erfüllenden entspricht. Maßgeblich ist jedoch, daß Bilder und Filme mehr vermitteln, als nur das den Augen Ersichtliche, nämlich auch die Sinnlichkeit und gerade die ist zumeist unverkennbar, wenn sie einen direkt anspricht. Und so gibt es reichhaltig Verhältnisse von Ausschnitten, denen kann man einfach nicht widerstehen, wie gerade dieses extraordinary Statement von Madonna, Christina und Breitney ;).

Divider

Film / Movie

Divider

» Habitación en Roma - Eine Nacht in Rom - Room In Rome « ()
based on the feature film "A la cama"
Regie: Julio Medem
Darsteller: » Elena Anaya «, » Natasha Yarovenko «, » Enrico Lo Verso «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

habitacion_en_roma.jpg

Mittsommernacht in Rom: Die junge, kurz vor ihrer Vermählung stehende Russin Natasha und die attraktive Spanierin Alba lernen sich in einer Bar kennen. Für beide ist es die letzte Nacht in Rom. Natasha lässt sich nach anfänglichem Zögern von Alba dazu überreden, sie auf ihr Hotelzimmer zu begleiten. Für die heterosexuelle Natasha ist dies eine verwirrende Situation, als sie und die lesbische Alba sich näherkommen, ausziehen und Zärtlichkeiten austauschen. Nachdem Alba eingeschlafen ist, schleicht Natasha sich heimlich aus dem Zimmer, kommt jedoch später wieder zurück, nachdem sie festgestellt hat, dass sie ihr Handy vergessen hat. Sie erliegt Albas Faszination und hat mit ihr Sex. Danach erzählen sie sich Geschichten aus ihrem Leben, die von den Gemälden in dem Hotelzimmer inspiriert und beeinflusst werden, und deren Wahrheitsgehalt zunächst ihr Geheimnis bleibt. Diese Gespräche werden immer wieder von leidenschaftlichem Sex unterbrochen. Am nächsten Morgen teilen sie sich ein gemeinsames Frühstück. Hatten sie sich am letzten Abend noch gegenseitig versichert, dass nichts von dieser Nacht den Raum verlassen würde, denken sie nun ernsthaft darüber nach, ihre Partner zu verlassen und zusammen in Rom zu bleiben. Beide versichern sich, noch nie so geliebt zu haben, wie in dieser Nacht.

Divider

Mit dem Kopf in den Wolken - Head in the Clouds ()
Drehbuch & Regie: John Duigan
Darsteller: » Charlize Theron «, » Penélope Cruz «, » Stuart Townsend «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

head_in_the_clouds.jpg

Bessé studiert an der Universität Cambridge. Sie versteckt sich nach einem Besuch bei ihrem Liebhaber zufällig im Zimmer von Guy, als sie vor einem Hausmeister flieht, um den an der Universität angestellten Liebhaber nicht bloßzustellen. Gilda und Guy verbringen gemeinsam die Nacht und freunden sich später an. Gilda arbeitet als Kunstfotografin in Paris. Sie hat eine lesbische Affäre mit der Krankenschwester Mia, die aus Spanien flüchtete. Zeitweise hat sie eine weitere Affäre mit dem Galeristen Max. Gilda, Mia und Guy teilen sich in dieser Zeit für ein Jahr eine gemeinsame Wohnung. Eines Tages wird Mia von einem sadistisch gesinnten Bewunderer ausgepeitscht und am Rücken verletzt. Gilda verabredet sich mit dem Mann unter dem Vorwand, dass sie mehr aushalten könne. Während der Verabredung fesselt sie ihn ans Bett und peitscht ihn aus. Währenddessen verbringen Mia und Guy die Zeit im Kino, wo sie Nachrichten aus dem spanischen Bürgerkrieg sehen. Daraufhin beschließt Guy, sich den internationalen Brigaden anzuschließen, um gegen den Faschismus zu kämpfen. Mia geht als Krankenschwester ebenfalls nach Spanien. Gilda meint, der Krieg gehe sie nichts an, und ist verärgert, dass ihre Freunde sie verlassen.

Divider

Vicky Cristina Barcelona ()
Written and Directed by Woody Allen
Darsteller: » Penélope Cruz «, » Scarlett Johansson «, » Javier Bardem «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

vicky_cristina_barcelona.jpg

Vicky und Cristina wollen den Sommer in Barcelona verbringen, wo sie von Judy, einer entfernten Verwandten von Vicky, in ihr Haus eingeladen worden sind. Die dunkelhaarige Vicky und die blonde Cristina sind beste Freundinnen seit ihrer Zeit an der Universität und haben in fast allen Bereichen denselben Geschmack, außer beim Thema Liebe. Die bodenständige Vicky ist mit Doug verlobt, die impulsive Cristina jedoch liebt Leidenschaft und Abenteuer. Judy und ihr Mann Mark nehmen die beiden zu einer Vernissage mit, wo sie den Maler Juan Antonio Gonzalo treffen, der seiner Ex-Frau María Elena nachtrauert. Juan lädt die beiden ohne Umschweife zu einem flotten Dreier ein, womit er zunächst bei Vicky auf Ablehnung stößt. Daneben lädt er die beiden dazu ein, mit ihm ein Wochenende in Oviedo zu verbringen. Cristina willigt ein und Vicky kommt ihrer Freundin zuliebe mit. Cristina besucht Juan am Abend im Hotelzimmer und ist auch dazu bereit, mit ihm Sex zu haben. Doch kurz bevor sie sich näherkommen können, wird ihr wegen ihres Magengeschwürs schlecht. Sie muss daraufhin den Rest des Wochenendes im Bett verbringen, so dass Juan und Vicky alleine die Stadt besichtigen. Vickys anfängliche Abneigung gegenüber Juan schwindet und schon bald wächst die Anziehung zwischen beiden.

Divider

Becoming Colette ()
Regie: Danny Huston - Drehbuch: Ruth Graham
Darsteller: » Mathilda May «, » Virginia Madsen «, » Klaus Maria Brandauer «
- » YouTube Trailer «

becoming_colette.jpg

At the turn of the century, Henri Gauthier-Villars, a notorious bachelor, marries the young country girl Gabrielle Colette and introduces her to debauched Parisian life. Gabrielle keeps a diary of all her experiences, which Villars, the spendthrift heir to a publishing house, prints as the Claudine series under his pen-name of "Willy". Villars sets up a threesome with Gabrielle and Polaire, one of his mistresses, but the women become lovers and allies. Gabrielle finally becomes fed up with the duplicity of Villars, and publishes her books under her own name "Colette".

Divider

Chloe: Liebe zu dritt ()
Remake of the 2004 French film Nathalie
Regie: Atom Egoyan, Drehbuch: Erin Cressida Wilson
Darsteller: » Julianne Moore «, » Amanda Seyfried «, » Liam Neeson «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

chloe.jpg

Gynäkologin Catherine Stewart hatte es so gut geplant: Heimlich hatte sie für ihren Mann, den Musikwissenschaftsprofessor David, in Toronto eine große Geburtstagsparty vorbereitet, während er auf einem Vortrag in New York City weilte. Am Abend ruft David jedoch an, weil er seinen Flieger verpasst hat und daher erst nachts zu Hause ankommen wird. Catherine ist enttäuscht, ist dieses Vorkommnis doch symptomatisch für ihre Ehe, in der sich beide über die Jahre gleichgültig geworden sind. Als Catherine auf Davids Handy eine zweideutige Nachricht einer seiner Studentinnen findet und David zudem noch im Restaurant mit der Kellnerin flirtet, entscheidet sich Catherine, ihn auf die Probe zu stellen. Sie engagiert das junge Callgirl Chloe, das sich ihrem Mann anbieten soll. Chloe erzählt später Catherine alles von den Treffen und lässt sie zudem in ein Hotelzimmer kommen, wo sie Catherine die durchwühlten Betten präsentiert. Catherine zahlt Chloe aus, um sie nie wieder zu sehen. Zum Abschied küsst Chloe die überraschte Catherine, die einige Tage später zu Chloe ins Hotel eilt. Beide schlafen miteinander und Catherine bittet Chloe anschließend, ihren Mann nie wieder zu sehen.

Divider

Die Flügel der Taube - The Wings of the Dove ()
Regie: Iain Softley Buch: Henry James - Drehbuch: Hossein Amini
Darsteller: » Helena Bonham Carter «, » Allison Elliot «, » Linus Roache «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

wings_of_the_dove.jpg

London, zu Beginn des 20. Jahrhunderts: Nach dem Tod ihrer Mutter lebt die junge und attraktive Kate Croy bei ihrer Tante Maude in einem eleganten Anwesen am Hyde Park. Während Kates Vater verarmt und dem Opium zugetan ist, duldet ihre verbitterte, aber wohlhabende Verwandte sie nur solange, bis sie eine Heirat mit einem begehrten Junggesellen der Londoner Gesellschaft eingegangen ist, der ihr einen angemessenen Lebensstil zusichern kann. Die eigenwillige Kate hat jedoch die Bekanntschaft des mittellosen und wenig standesgemäßen Journalisten Merton Densher gemacht, den sie liebt und gegen den Willen ihrer Tante heimlich trifft. In der Londoner Gesellschaft wird Kate der reichen Amerikanerin Millie Theale vorgestellt. Die beiden Frauen verbindet bald eine enge Freundschaft miteinander. Kate und Millie betrachten in einer Buchhandlung pornographische Darstellungen, besuchen Ausstellungen moderner Kunst und amüsieren sich mit dem für Kate auserkorenen Heiratskandidaten Lord Mark, der allerdings verarmt ist. Der Zyniker macht Kate auf seinen Plan aufmerksam, die wohlhabende Millie für sich zu gewinnen und bald zu beerben, da sie unter einer tödlichen Krankheit leide.

Divider

Die Herzogin - The Duchess ()
Regie: Saul Dibb - Drehbuch: Jeffrey Hatcher, Anders Thomas Jensen
Darsteller: » Keira Knightley «, » Hayley Atwell «, » Ralph Fiennes «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

the_duchess.jpg

England Ende des 18. Jahrhunderts: Georgiana Spencer heiratet mit 17 Jahren den Herzog von Devonshire, die Ehe wurde von ihrer Mutter arrangiert. Der einzige Anspruch, den der Herzog an diese Ehe hat, ist die Geburt eines Erben. Georgiana beginnt sich schon bald für die Politik zu interessieren und wird zur Förderin der Whig-Partei. Nach der Geburt von zwei Töchtern verbringt das Ehepaar einige Zeit in Bath zur Kur. Hier lernen sie Lady Elisabeth Foster (Bess) kennen, die schnell zu einer engen Freundin Georgianas wird und mit nach London zurückkehrt, um bei den Devonshires zu wohnen. Der Herzog nimmt sich Bess bald zur Geliebten. Diese hat dadurch die Möglichkeit, mit Hilfe des Einflusses des Herzogs ihre drei Söhne aus erster Ehe zurückzubekommen. Georgiana versucht sich zunächst gegen diese "Ménage-à-trois" zu wehren und fordert schließlich das gleiche Recht für sich.

Divider

The Exterminating Angels - Les anges exterminateurs ()
Regie & Drehbuch: Jean-Claude Brisseau
Darsteller: Maroussia Dubreuil, Lise Bellynck, Frédéric van den Driessche
- » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

the_exterminating_angels.jpg

Two dark figures linger ominously over a couple sleeping in bed; soon the figures, presumably the exterminating angels of the title, evaporate with a flash of light. The male figure, François, awakes to his dead grandmother's apparition, who warns him about his ceaseless curiosity. Dismissing the vision as a dream, Francois falls asleep again. Meanwhile, the grandmother materializes in the hallway begging the two re-appearing angels to be gentle with her grandson: he is an odd mixture of intelligence and foolishness, she pleads. Thus the film's first frames imply that the ensuing plot will consist of a series of events leading to François's eventual demise. Or does it? For the next hour and a half, Brisseau will relish tracing how his main character travels from point A to a presumed point B.

Divider

Lügen der Liebe - The Apartment - L'appartement ()
Regie & Drehbuch: Gilles Mimouni
Darsteller: » Monica Bellucci «, » Romane Bohringer «, » Vincent Cassel «
- - » YouTube Trailer «

the_appartement.jpg

Max (Vincent Cassel) is a former bohemian and an amateur writer who gets a job in New York and leaves his girlfriend Lisa, whom he was madly in love with, in mysterious circumstances. After two years, he returns home to Paris and decides to settle down and gets engaged to Muriel. By chance, he catches a glimpse of his lost love, Lisa (Monica Bellucci) in a café, but fails to make contact with her before she storms out. Determined to meet her, Max secretly cancels his business trip abroad to pursue his lost love. Through a series of ruses and perseverance, he enters Lisa's apartment. Hearing that somebody else has arrived, he hides in her wardrobe. First he thinks it is Lisa as the girl who came to the apartment resembles Lisa from behind. After several misunderstandings they finally get acquainted. The girl introduces herself as Lisa.

Divider

Generation Um - Threesome / Eine Nacht in New York ()
Regie & Drehbuch: Mark Mann
Darsteller: » Bojana Novakovic «, » Adelaide Clemens «, » Keanu Reeves «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

generation_um.jpg

The world is downtown New York City, present day - from the point of view of a driver for an escort service. John (Keanu Reeves), a quietly sexy withdrawn guy, is finally ageing out of his young, trendy neighborhood, dealing with the beginnings of the next chapter of his life. John's friends are the party girls he works for - Violet (Bojana Novakovic), an unstoppable entertainer whose weathered beauty and self-proclaimed wisdom are matched only by her lack of audience; and Mia (Adelaide Clemens), the new girl with the dark past, whose traffic-stopping sensuality has brought her nothing but victimization. Both survive on their ability to manipulate men, and don't know how to live any other way. But John, they trust. And through their relationship, all three find a comforting and humorous refuge from the downward spiral of their self-destructive but entertaining lifestyles.

Divider

Knock Knock ()
Regie: » Eli Roth «
Schauspieler: » Ana de Armas «, » Lorenza Izzo «, » Keanu Reeves «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

knock_knock.jpg

Architect and happily married man Evan Webber (Keanu Reeves) has the house to himself and his dog, Monkey, on Father's Day weekend due to work and a physical therapy appointment for a shoulder injury while his wife and children go on a family-planned beach trip. His wife Karen (Ignacia Allamand), a successful artist, leaves their assistant Louis (Aaron Burns) in charge of her sculpture that needs to be moved to an art gallery. Two women, Genesis (Lorenza Izzo) and Bel (Ana de Armas) knock on Evan's door. He opens the door and they say that they are looking for the address of a party. As they have no means of communication, Evan allows them in to use the Internet and get hold of the party's host. The girls make themselves at home and Evan plays a few of his old vinyl records he has from when he was a DJ. They then disappear to the bathroom when their driver arrives. Evan tries to convince them to leave, but as they start forcing themselves upon him, he gives in and has a threesome with them.

Divider

Jennifer's Body - Jungs nach ihrem Geschmack ()
Regie: Karyn Kusama - Drehbuch: Diablo Cody
Darsteller: » Megan Fox «, » Amanda Seyfried «, » Adam Brody «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

jennifers_body.jpg

Der unsichere Bücherwurm Anita 'Needy' Lesnicky und die arrogante, aber beliebte Jennifer Check sind seit Kindesbeinen an die besten Freundinnen. Eines Nachts fahren die Freundinnen zu einer Bar, um dort das Konzert der Indie-Rock-Band Low Shoulder zu sehen, wobei Jennifer bald ein Auge auf den Sänger der Band, Nikolai Wolf, wirft. Während des Flirts von Jennifer und Nikolai nimmt er an, dass sie noch Jungfrau sei. Während des Auftritts der Band bricht ein Feuer aus, alle Gäste versuchen aus der Bar zu flüchten. Noch während das Feuer wütet und einige Gäste verbrennen, fragt Nikolai die leicht angetrunkene Jennifer, ob sie noch mit in den Wagen der Band komme. Diese folgt trotz des Abratens von Anita. Später in der Nacht taucht Jennifer blutüberströmt in Anitas Haus auf.

Divider

Teuflische Engel - Heimliche Spiele 2 - Les Anges Exterminateurs ()
Regie & Drehbuch: » Jean-Claude Brisseau «
Darsteller: » Maroussia Dubreuil «, » Lise Bellynck «, » Frédéric van den Driessche «
Heimliche Spiele - Secret Things - Choses secrètes (2002)
Gefallene Engel - Heimliche Spiele 3 (A l'aventure) - 2008
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

heimliche_spiele.jpg

Die junge Französin Sandrine arbeitet in einer Bar und lernt dort die Stripperin Nathalie kennen, die ihre Sexualität öffentlich und ungeniert auslebt. Die beiden zuerst sehr verschiedenen Frauen freunden sich bald an und beginnen eine oberflächliche Affäre; Sandrine lernt, wie sie ihren Körper als Machtinstrument und Waffe einsetzen kann. Schon bald beginnen die beiden mit ihrem Projekt des sozialen Aufstiegs: Sandrine tritt einen Job als Sekretärin in einer großen Bank an und macht sich mithilfe ihrer Sexualität den Manager Delacroix gefügig.Geschickt überredet sie ihn, Nathalie ebenfalls einzustellen; eine komplizierte Dreiecksbeziehung beginnt, die jedoch Christophe, dem Sohn des Direktors und zukünftigen Chef der Bank, nicht lange verborgen bleibt. Er erpresst Sandrine, ihn zu heiraten, damit sein Vater ihm endlich, wie vereinbart, nach der Heirat die Firmenleitung überträgt. Bald nach der Ehe muss Sandrine feststellen, dass Christophe nicht wirklich an ihr interessiert ist, ebenso wenig wie an Nathalie, der er zuvor bereits das Herz gebrochen hatte. Die einzige Frau, die ihn wirklich interessiert und erregt, ist seine eigene Schwester Charlotte. Als ihr Vater stirbt, leben die beiden Geschwister ihre Begierden schließlich aus, inmitten einer Orgie im väterlichen Schloss und vor den Augen der schockierten Sandrine. Als sie sie anschließend hinauswerfen, tritt Nathalie auf den Plan und erschießt Christophe.

Divider

When Night Is Falling - Wenn die Nacht beginnt ()
Regie & Drehbuch: Patricia Rozema
Darsteller: » Pascale Bussières «, » Rachael Crawford «, » Henry Czerny «
- - » YouTube Trailer «

when_night_is_falling.jpg

Camille Baker und ihr Lebensgefährte Martin sind Lehrer an einem christlichen College in einer kanadischen Kleinstadt. Ihnen wird angeboten, gemeinsam als Dekane zu arbeiten, aber dafür müssten sie heiraten. Während Martin dieser Idee sehr zugeneigt ist, hat Camille Zweifel. In einer Wäscherei trifft sie auf eine junge Frau names Petra, die kaum zu verbergen versucht, dass sie sich zu Camille hingezogen fühlt. Ihre Kleider werden vertauscht, und so sehen sie sich bald wieder. Martin kehrt inzwischen verfrüht von seiner Reise zurück und folgt den Spuren seiner Freundin zum Zirkus, wo er die beiden Frauen zusammen sieht. Schockiert wendet er sich ab und stellt Camille ein Ultimatum.

Divider

Eiskalte Engel - Cruel Intentions ()
Regie & Drehbuch: Patricia Rozema
Darsteller: » Sarah Michelle Gellar «,» Reese Witherspoon «, » Ryan Phillippe «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

Eiskalte Engel 2 - Cruel Intentions 2 (2000)
» Wikipedia « - » IMDb «

Eiskalte Engel 3 - Cruel Intentions 3(2004)
» Wikipedia « - » IMDb «

movie_cruel_intentions

In an upscale New York City mansion, wealthy and popular girl Kathryn Merteuil discusses her prep school with Mrs. Caldwell and her daughter, Cecile. Kathryn promises Mrs. Caldwell that she will look out for the naive Cecile. When Kathryn's stepbrother Sebastian Valmont enters the room, Mrs. Caldwell reacts to him coldly and leaves with Cecile. Kathryn tells Sebastian that she intends to use Cecile to take revenge on ex-lover Court Reynolds, who dumped her for Cecile. Kathryn asks Sebastian to seduce Cecile, thereby spoiling her in Court's eyes. Sebastian refuses because he is planning to seduce Annette Hargrove, the headmaster's virgin daughter, who has published an essay in support of chastity until marriage. After some negotiation, they agree on a wager: if Sebastian fails to seduce Annette, Kathryn gets Sebastian's vintage Jaguar XK140; if he succeeds, Kathryn will have sex with him, as Kathryn is the only girl Sebastian has failed to bed. Sebastian's first attempt to seduce Annette fails, as she already knows about his bad reputation. Sebastian discovers that Mrs. Caldwell, Cecile's mother, warned Annette about him. He finally agrees to corrupt Cecile out of revenge.

Divider

Ehe zu dritt - Die Frauen des Grafen von Gleichen ()
Regie: » Dirk Otto «
Schauspieler: » Bettina Ratschew «, » Narges Rashidi «, » Frank Rebel «
(geschichtlicher Hintergrund) -
Dokumentarfilm

von_gleichen.png

Im Herbst 1539 bekommt Martin Luther einen Brief, der ihn fast zum Wahnsinn treibt. Einer der eifrigsten Verfechter der Reformation bittet ihn darin um einen schier unmöglichen Gefallen: Landgraf Philipp von Hessen, Luthers wichtigster Verbündeter, will die Zustimmung zu einer Doppelehe! Zur Rechtfertigung seines unmoralischen Ansinnens, das einem Sakrileg gleich kommt, benutzt er die Geschichte vom "zweibeweibten" thüringischen Grafen von Gleichen aus der Zeit der Kreuzzüge. Dieser, so schreibt Philipp, habe im 13. Jahrhundert, nachdem ihm eine orientalische Sultanstochter zur Flucht aus muslimischer Gefangenschaft verholfen habe, den Segen des Papstes erhalten für eine Doppelehe mit Gräfin Ottilia und seiner Retterin. Schweren Herzens und unter politischem Druck ringen sich Luther und Melanchthon dazu durch, ihrem wichtigsten Mitstreiter die Bitte zu gewähren. In einem Brief bitten sie Philipp jedoch, Stillschweigen über das Agreement zu bewahren. Melanchthon nimmt an der Trauung teil, Luther bleibt ihr vorsichtshalber fern. Für die Gegner der Reformation aber ist die Sache, die natürlich durchsickert, ein gefundenes Fressen. Philipps von Luther abgesegnete Bigamie hätte die Reformation und ihre Glaubwürdigkeit beinahe zum Scheitern gebracht . (Text: » mdr «).

Frida ()
Regie: » Julie Taymor «
Schauspieler: » Salma Hayek «, » Ashley Judd «, » Antonio Banderas «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «
Trailer of Salma's snake dance in » From Dusk till Dawn « ;).

frida.jpg

Frida begins just before the traumatic accident Frida Kahlo (Salma Hayek) suffered at the age of 18 when the wooden-bodied bus she was riding in collided with a streetcar. She is impaled by a metal pole and the injuries she sustained plague her for the rest of her life. To help her through convalescence, her father brings her a canvas upon which to start painting. Throughout the film, a scene starts as a painting, then slowly dissolves into a live action scene with actors.

Divider

Fingersmith ()
Regie: » Aisling Walsh «
Schauspieler: » Sally Hawkins «, » Imelda Staunton «, » Rupert Evans «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

fingersmith.jpg

Susan "Sue" Trinder is a fingersmith (British slang for thief) who lives in the slums of London with a baby farmer (person who looks after unwanted babies) Mrs.Sucksby. When a once rich man, who gambled all his money away, presents them with a scam that has a payout of 40,000 pounds, Sue signs on to swindle rich Maud Lilly. Maud is an orphan who lives with her uncle, but what exactly is going on in the Lilly house? Sue will pose as Maud's maid so that Mr.Rivers (the gentleman) can get close to and eventually marry her. Their plan is to put Maud in the madhouse and take the money for themselves. All goes astray though when Sue falls in love with Maud.

Divider

Die geliebten Schwestern ()
Regie & Drehbuch: » Dominik Graf «
Schauspieler: » Hannah Herzsprung «, » Henriette Confurius «, » Florian Stetter «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

die_geliebten_schwestern.jpg

Die geliebten Schwestern ist ein deutscher Spielfilm von Dominik Graf. Geschildert wird die Liebe von Friedrich Schiller zu den Schwestern Charlotte und Caroline von Lengefeld. Die beiden Schwestern verleben mit Schiller eine unbeschwerte Zeit miteinander. Sie hatten sich einst am Rheinfall bei Schaffhausen geschworen, alles miteinander zu teilen, und so soll es auch bei Schiller sein.

Divider

Sex zu Dritt - Trois ()
Regie: » Rob Hardy « - Drehbuch: Rob Hardy, William Packer
Schauspieler: » Gretchen Palmer «, » Kenya Moore «, » Gary Dourdan «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

trois.jpg

Jermaine Davis (Dourdan) is a young corporate tycoon who is newly married and has recently moved to Atlanta, Georgia with his wife Jasmine (Moore). Jermaine becomes bored with his seemingly mundane lifestyle at home. He asks his wife to engage in a ménage à trois with another woman. Once they've committed the act, Jermaine begins to feel the insecurities of bringing a stranger into his marriage. As a result, he attempts to sever all ties with the woman. Unfortunately, it proves more complicated to remove this person from their lives and he realizes that his curiosity has thrown him into battle with a dangerous lunatic and may cost him his marriage.

Divider

Nathalie ()
Ursprung von » Chloe: Liebe zu dritt «
Regie: » Anne Fontaine «, Drehbuch: Philippe Blasband
Schauspieler: » Fanny Ardant «, » Emmanuelle Béart «, » Gérard Depardieu «
- - » YouTube Trailer «

nathalie.jpg

Die Pariser Gynäkologin Catherine gibt für ihren Mann Bernard eine Geburtstagsfeier. Er kann jedoch nicht kommen, weil er seinen Flug verpasst hat. Am nächsten Morgen entdeckt Catherine eine Sprachnachricht auf seinem Mobiltelefon. Wie sich herausstellt, hat Bernard eine Affäre mit einer anderen Frau. Am darauffolgenden Abend stellt Catherine ihn zur Rede. Er gesteht auch andere Seitensprünge, versichert ihr aber, dass sie ihm nichts bedeutet hätten. Da sie schon lange nicht mehr miteinander geschlafen haben und Catherine darunter leidet, sich mit ihm auseinandergelebt zu haben, drängt sie zu erfahren, was Bernard an seinen Seitensprüngen reizt. Sie geht in einen Nachtclub und beauftragt die Prostituierte Marlène, Bernard unter dem Namen "Nathalie" zu verführen. Die beiden Frauen treffen sich fortan regelmäßig und Marlènes detailreiche Schilderungen von ihren intimen Begegnungen mit Bernard stoßen bei Catherine auf mehr und mehr Interesse. Allmählich entwickelt sich zwischen den Frauen ein freundschaftliches Band.

Divider

Doppeltes Spiel - Wild Side ()
Regie: » Donald Cammell « - Drehbuch: China Kong, Donald Cammell
Schauspieler: » Anne Heche «, » Joan Chen «, » Christopher Walken «
- - » YouTube Trailer «

wild_side.jpg

Alex Lee ist eine Angestellte einer Bank in San Francisco. Sie muss einen hohen Hypothekenkredit abbezahlen. Ihr Chef drängt sie dazu, dass sie einen ihrer Kunden in der Freizeit begleitet, obwohl klar ist, dass der Kunde Sex haben will. Lee arbeitet daraufhin nebenberuflich als Prostituierte, sie ist ihren Kunden als Johanna bekannt. Als Vertretung für eine Kollegin besucht sie den Unternehmer Bruno Buckingham, mit dem sie sich daraufhin regelmäßig trifft. Sie lernt seine Ehefrau Virginia Chow kennen, mit der sie eine lesbische Affäre beginnt.

Divider

Film / Movie ungeprüft

Divider

Vita and Virginia ()
Regie: » Chanya Button «
Schauspieler: » Gemma Arterton «, » Elizabeth Debicki «, » Rupert Penry-Jones «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

vita_and_virginia.jpg

Poet and novelist Vita (Gemma Arterton) and literary icon Virginia (Elizabeth Debicki) run in different circles in 1920s London. When the two cross paths, the magnetic Vita decides the beguiling, stubborn and gifted Virginia will be her next conquest, no matter the cost. Vita and Virginia forge an unconventional affair, set against the backdrop of their own strikingly contemporary marriages; an affair that inspires one of Virginia's most iconic novels, Orlando.

Divider

Professor Marston and the Wonder Women ()
Regie: » Angela Robinson «
Schauspieler: » Rebecca Hall «, » Bella Heathcote «, » Luke Evans «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

wonder_women.png

The story is told in flashbacks set during a 1945 testimony that William Moulton Marston gives to representatives of the Child Study Association of America. In the year 1928, William and his wife Elizabeth teach and work on their research at the associated Harvard and Radcliffe Colleges. One day, William hires one of his students, Olive Byrne as a research assistant. Olive aids in the Marstons' work in inventing the lie detector and conducting research on William's DISC theory on human interactions, and the three soon grow close. One after another, tests by the lie detector reveal that they have fallen in love with one another, and all three of them begin to engage in a polyamorous relationship. As word about their unconventional relationship gets out, the Marstons are fired from the university. Olive reveals that she is pregnant and moves in with the Marstons shortly after. The trio decides to build a family together and create a fabrication to keep secret the nature of their relationship. The family settles in a New York suburb, happily together. By 1934, both Elizabeth and Olive bear children by William (Olive has two sons and Elizabeth has one son and one daughter), telling the neighbors that Olive is a widow and taken in by the Marstons. William starts trying to make a living as an author. Elizabeth takes a job as a secretary and becomes the main breadwinner of the family. Olive stays at home and takes care of the kids, occasionally submitting her writing samples to publishers. They raise their four children together, and Elizabeth names her daughter after Olive.

Divider

Sharayet - Eine Liebe in Teheran / Circumstance ()
Regie & Drehbuch: » Maryam Keshavarz «
Schauspieler: » Nikohl Boosheri «, » Sarah Kazemy «, » Reza Sixo Safai «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

circumstance.jpg

Atafeh (Nikohl Boosheri) is the teenage daughter of a wealthy Iranian family in Tehran. She and her best friend, the orphaned Shireen (Sarah Kazemy) attend illicit parties and experiment with sex, drinking, and drugs. Atafeh's brother Mehran (Reza Sixo Safai) is a recovering drug addict who becomes increasingly religious and obsessed with Shireen, coinciding with the collapse of his once-strong relationship with his sister.

Divider

The Garden of Eden - Hemingway's Garden of Eden ()
Regie: » John Irvin « - Buch: Ernest Hemingway - Drehbuch: James Scott Linville
Schauspieler: » Mena Suvari «, » Caterina Murino «, » Jack Huston «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

the_garden_of_eden.jpg

The story follows a successful young American writer, David Bourne, and his beautiful new wife, Catherine, on their extended honeymoon in Europe. Catherine soon becomes restless and starts to tests her husband's devotion, pushing him to the limits of her imagination. Already unsure of the games his wife is playing, David is both uncomfortable and curious when she brings a sultry Italian girl, Marita, to spice things up. As the erotic game reaches new levels, the events that follow will change their lives forever.

Divider

The Heart of Me ()
Regie: » Thaddeus O'Sullivan « - Buch: Rosamond Lehmann - Drehbuch: Lucinda Coxon
Schauspieler: » Helena Bonham Carter «, » Olivia Williams «, » Paul Bettany «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

the_heart_of_me.jpg

1934, nach dem Tod ihres Vaters lädt die anständige und verklemmte Hausfrau Madeleine ihre eigenwillige Schwester Dinah zu sich und ihrem Ehemann Rickie, ins vornehme Londoner Zuhause ein. Madeleine war schon immer neidisch auf Dinah, eine unkonventionelle Malerin, welche oft Verzweiflung bei ihrer konservativen Schwester und Mutter auslöst. Madeleine versucht schließlich Dinah mit einem ansehnlichem Mann zu verloben. Dinah verkündet ihre Verlobung dann bei einem Familienessen. Doch später am Abend wird sie von Rickie, der schon lange Gefühle für Dinah hatte, gebeten das Verlöbnis zu beenden. Mit der Zeit beginnen die beiden eine Affäre. Selbst als Dinah schwanger wird, ziehen sie es vor, seine Ehe bestehen zu lassen. Rickie lebt sein Leben mit Madeleine wie bisher, während Dinah mit ihrer Freundin Bridie die Geburt des Kindes erwartet.

Divider

Leidenschaften - The Berlin Affair ()
Regie: » Liliana Cavani «
Schauspieler: » Gudrun Landgrebe «, » Mio Takaki «, » Kevin McNally «
- - » YouTube Trailer «

berlin_affair.jpg

1938, in Berlin, Louise von Hollendorf is a well married woman frequenting art classes. Her husband Heinz von Hollendorf is a successful politician in a pre-war German and they have an excellent relationship. During the class, Louise meets Mitsuko Matsugae, an exotica and very discreet Japanese young woman, daughter of the Ambassador of Japan in Berlin. They start a friendship that is followed by a lesbian love between them. Mitsuko indeed is a very seductive and amoral bisexual woman and seduces also Heinz. This relationship ends in a tragedy.

Divider

Affäre zu dritt ()
Regie: » Josh Broecker « - Drehbuch: Kerstin Cantz
Schauspieler: » Sophie von Kessel «, » Nadeshda Brennicke «, » Oliver Bootz «
- » YouTube Trailer «

affaere_zu_dritt.jpg

Katrin, a police doctor, and Max a criminal inspector seem to lead a happy marriage and both work for the Munich Criminal Police. Of course, in the course of the marriage, a certain amount of routine creeps in, both privately and professionally. In the medical recruitment test, the Katrin performs on the new official Franziska, she gets a magical tingling sensation. Something seems to excite her on this woman, she feels almost attracted to her. What Katrin can not guess at this point is that she has a colorful past behind her because of a traffic accident in which she is not guilty and her husband was killed, she suffers from mental health problems behind her trying to hide her cool-looking facade. However, everything comes up again in Franziska, as she drives a joint mission with Max and sinks with him in a haystack. To make matters worse, that she also recognizes that she has developed feelings to Katrin, but at the same time to Max, who in turn, despite his marriage to Katrin, also takes a liking to Franziska. Thus, the story ends in a delicate, partly romantic, partly erotic relationship.

Divider

Close Your Eyes and Hold Me - Me wo Tojite Daite ()
Regie: » Itsumichi Isomura « - Buch (engl.): Arlen Tarlofsky - Drehbuch: Yuka Honcho
Schauspieler: » Kumiko Takeda «, » Kazuya Takahashi «, » Natsue Yoshimura «
- - » YouTube Trailer «

close_your_eyes.jpg

Amane (Kazuya Takahashi) is a regular office worker who is bored with life. His girlfriend Juri (Natsue Yoshimura) pressures him to continue the relationship to the next level. One day as he is driving he hits a woman who was walking on the road. She is taken to the hospital where she eventually recovers. Guilty of what he's done, Amane tells her to let him repay him for the accident, but she declines and disappears from the hospital. Obsessed, he finally finds her one night at a nightclub and learns that her name is Hanabusa. He also learns that the nightclub is for transvestites and that Hanabusa (Kumiko Takeda) is a hermaphrodite. Amane is disgusted at first, but goes along with it the rest of the night. Amane breaks up with Juri and both Hanabusa and Amane fall in love. Juri is upset and tries to confront Hanabusa.

Divider

High Art ()
Regie & Drehbuch: » Lisa Cholodenko «
Schauspieler: » Ally Sheedy «, » Radha Mitchell «, » Gabriel Mann «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

high_art.jpg

Syd, 24, has her whole life mapped out in front of her. Living with longtime boyfriend, James, and working her way up at the well respected high art photography magazine Frame Syd's desires and frustrations seem typical and manageable. But when a crack in her ceiling springs a leak and Syd finds herself knocking on the door of her upstairs neighbor, a chance meeting suddenly takes Syd on a path she's never expected. A working relationship develops between the two and a project is underway which promises a second chance for Lucy's career. But as Syd and Lucy's collaboration draws them closer together, their working relationship turns sexual and the lines between love and professionalism suddenly blur.

Divider

Küss mich - Kiss Me - With Every Heartbeat - Kyss mig ()
Regie: » Alexandra-Therese Keining « - Buch: Josefine Tengblad - Drehbuch: Alexandra-Therese Keining
Schauspieler: » Ruth Vega Fernandez «, » Liv Mjönes «, » Krister Henriksson «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

kiss_me.jpg

Mia ist mit ihrem Verlobten Tim zur Geburtstagsfeier ihres Vaters gekommen, auf der sie dessen neue Frau kennen lernen sollen. Einer Familienerweiterung steht sie skeptisch gegenüber, da sie die Trennung ihrer Eltern noch nicht verwunden hat. Doch dann lernt sie ihre selbstbewusste zukünftige Stiefschwester Frieda kennen, die ungeahnte Gefühle in ihr auslöst. Auf einem Ausflug auf eine einsame Insel, den ihr Vater arrangiert hat, damit sich Tochter und Stieftochter besser kennen lernen, beginnen Mia und Frieda eine Affäre, die nicht nur ihre eigenen, sondern auch das Leben ihrer engsten Angehörigen völlig aus den Fugen wirft. Für beide steht viel auf dem Spiel: feste Beziehungen, Pläne für die Zukunft und der Familienfrieden. Doch sie erkennen, dass das Leben dort anfängt, wo die Voraussicht aufhört...

Divider

Kiss Me Again ()
Regie: » William Tyler Smith « - Drehbuch: Julian Hoxter, Bhargavi C. Mandava
Schauspieler: » Katheryn Winnick «, » Elisa Donovan «, » Jeremy London «
- - » YouTube Trailer «

kiss_me_again.jpg

A married couple decides to test the boundaries of their relationship with a seductive Spanish woman. When an unlikely relationship ensues, all three are forced to rethink their definition of love.

Divider

Rome & Juliet ()
Regie: » Connie Macatuno « - Buch: Connie Macatuno - Drehbuch: Chris Violago
Schauspieler: » Andrea Del Rosario «, » Mylene Dizon «, » Rafael Rosell «

rome_juliet.jpg

Rome and Juliet follows the romantic journey and soul mating of two straight women caught in a web of forbidden love. Juliet is a bride to be who befriends and hires Rome as her wedding planner. As they go through the preparations, Rome and Juliet develop a deep friendship, a soulful connection and a love that is physically consummated. But conflicts arise when Marc, the groom who is a young politician, shockingly discovers the ongoing relationship between the two women. Angered and humiliated, Marc calls off the wedding and a huge scandal explodes, leaving Rome and Juliet in a state of emotional turmoil

Divider

Seduction ()
Regie: » Peque Gallaga « - Drehbuch: Aloy Adlawan
Schauspieler: » Solenn Heussaff «, » Sarah Lahbati «, » Richard Gutierrez «
- - » YouTube Trailer «

seduction.jpg

RAM (Richard Gutierrez) ends up renting a room in his neighbors property, knowing that the owner TRINA (Sarah Labahti) is attracted to him. He finds her in a lonely and vulnerable state that one night, an intimate encounter becomes inevitable. Ram is however surprised when the woman becomes evasive after being intimate with her. He finds her enigmatic withdrawal even more mysterious as Trina continues to be a doting presence from a distance. Then SOPHIA (Solenn Heusaff) comes into Rams life like a fire in the night. After rescuing her in a hotel fire, Sophia asks to meet the hero who saved her life. Ram is however unprepared for the games that Sophia plays while being with her. As the hedonistic games with Sophia heighten, Ram finds himself having serious feelings for Trina. Sophia is not at all pleased and deals with Ram the only way she knows how- by throwing her weight around. Now Ram must choose between the two women in his life if he is to survive all these seduction games in the end.

Divider

Shelter Me - Riparo ()
Regie: » Marco Simon Puccioni « - Drehbuch: Marco S. Puccioni, Monica Rametta
Schauspieler: » Maria de Medeiros «, » Antonia Liskova «, » Mounir Ouadi «
- - » YouTube Trailer «

shelter_me.jpg

The story's protagonists are three people: Anna, a wealthy middle-class 35-year old woman who owns, together with her mother and her brother, a factory in the northeast of Italy; she has a love affair with 25-year-old Mara, who works in the factory; then there's Anis, a young man from Maghreb who suddenly storms into their lives.

Divider

Sünden der Begierde - Sins of Desire ()
Regie: » Jim Wynorski « - Drehbuch: Peter Liapis, Mark Thomas McGee
Schauspieler: » Gail Thackray «, » Delia Sheppard «, » John Henry Richardson «
-

sins_of_desire.jpg

There is something sinister going at the Callister Sex Institute, a surrogate and sexual healing clinic run by therapist Scott Callister (Jay Richardson) and his bisexual wife Dr. Jessica Callister (Delia Sheppard). While investigating allegations of malfeasance, an undercover operative, Monica Waldman (Gail Harris) has been raped and murdered. Her boss, private eye Barry Mitchum (Nick Cassavetes) is determined to nail the Callisters, and so is Kay Egan (Tanya Roberts), whose sister committed suicide after being sexually assaulted at the clinic.

Divider

Swingers - Ein unmoralisches Wochenende ()
Regie: » Stephan Brenninkmeijer «
Schauspieler: » Ellen van der Koogh «, » Nienke Brinkhuis «, » Danny de Kok «
- - » YouTube Trailer «

swingers.jpg

Diana und Julian haben all ihre Träume verwirklicht. Doch in ihrer Ehe hat sich allmählich Langeweile eingeschlichen. Um ihr Sexleben ein wenig aufzupeppen, antworten sie auf eine Anzeige in einem Swinger-Blatt. Als Treffpunkt haben sie die Villa von Dianas Eltern ausgewählt. Voll nervöser Ungeduld erwarten sie die Ankunft der Gäste, den Arzt Timo mit seiner Frau Alex. Besonders Alex genießt den fröhlichen Partnertausch in vollen Zügen. Doch als sie beginnt, gleichzeitig mit Julian und Diana zu flirten, fühlt Timo sich provoziert. Während Timo sich distanziert, übernimmt Alex die Szene und ein flotter Dreier beginnt. Als die Drei jedoch ein Geräusch aus dem Badezimmer hören, sehen sie nach und finden den tränenüberströmten Timo. Sexuelle Aktivitäten finden nicht mehr statt. Am Ende erklärt Timo, dass er mit dem Swingerleben Schluss machen wolle. Diana und Julian dagegen stehen gerade erst am Anfang.

Divider

Take a Deep Breath - Disi duboko - Respire ()
Regie: » Dragan Marinkovic « - Drehbuch: Hajdana Baletic, Dragan Marinkovic
Schauspieler: » Mira Furlan «, » Ana Franic «, » Bogdan Diklic «
-

disi_duboko.jpg

The movie starts at a family dinner where Sasa (Ana Franic) informs her parents about her decision to follow her boyfriend Stefan (Branislav Tomasevic) to Canada. While driving back to Stefan's apartment, they get into a car accident. In the hospital Sasa meets Stefan's sister Lana (Jelena Ðokic), a charming Paris-based photographer who's come to Belgrade in order to take care of her injured brother. While Sasa gets released from the hospital the same day she wakes up, Stefan is being held for a few more weeks.While he recovers, his sister Lana seems to have forgotten the original intention of her arrival to Serbia, and spends all her time with Sasa.

Divider

Tangerine ()
Regie: » Irene von Alberti «
Schauspieler: » Sabrina Ouazani «, » Nora von Waldstätten «, » Alexander Scheer «

tangerine.jpg

In Tanger, dem Tor zwischen Europa und der islamischen Welt, begegnet ein marokkanisches Mädchen einem jungen Paar aus Deutschland. Es entspinnt sich eine vielschichtige Dreiecksbeziehung in der Geld, Lügen und Prostitution zum Widersacher einer wirklichen Freundschaft oder gar Liebe werden.

Divider

The Bride and the Lover ()
Regie: » Joel Lamangan « - Drehbuch: Rody Vera
Schauspieler: » Lovi Poe «, » Jennylyn Mercado «, » Paulo Avelino «
- - » YouTube Trailer «

bride_and_lover.jpg

Vivian (Lovi Poe) is sole heir to a business empire. Sheila is Vivian's friend who is a lifestyle magazine editor. Meanwhile, Philip is the hottest bachelor in town engaged to be wed to Vivian. However, a scandalous revelation tears the three characters' worlds apart. Time passes by and the supposed bride becomes the lover and the supposed lover is now the bride. What's more, the former bride becomes a fearfully revengeful lover who is relentless in her quest to get her ex-fiance back.

Divider

Thieves - Diebe der Nacht - Les voleurs ()
Regie: » André Téchiné « - Drehbuch: André Téchiné, Gilles Taurand
Schauspieler: » Catherine Deneuve «, » Laurence Côte «, » Daniel Auteuil «
- - » YouTube Trailer «

thieves.jpg

Der kleine Junge Justin erfährt vom mysteriösen Tod seines Vaters Ivan. Dieser war in kriminelle Machenschaften verwickelt. Die Schwester seines Komplizen Jimmy Fontana und zudem seine ehemalige Geliebte, ein junges Mädchen namens Juliette, landet kurz darauf im Kommissariat von Lyon, weil sie Parfüm gestohlen hat. Dort lernt sie den Polizisten Alex kennen, der sich als Bruder von Ivan herausstellt. Alex hatte einst aus Protest gegen seine kriminelle Familie den Beruf des Ordnungshüters gewählt, ist aber inzwischen von seinem nüchternen Polizeidienst desillusioniert. Aus Frust beginnt er mit Juliette ein Verhältnis. Diese wiederum pflegt auch eine intime Beziehung mit der sensiblen Philosophieprofessorin Marie Leblanc, die sich sehr nach Liebe und Aufmerksamkeit sehnt. Sowohl Alex und Juliette als auch Marie sind des Lebens mehr oder weniger überdrüssig und haben ähnliche Schwierigkeiten menschliche Nähe zuzulassen.

Divider

Treacherous ()
Regie & Drehbuch: » Jana Morea Bradley «
Schauspieler: » Tiffany Ashley «, » Jasmine Barnes «, » Ishmael Blue «
- » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

treacherous.jpg

Two women's friendship is put to the test when they fall for the same man. Each one harbors secrets that puts to the test the strength of their relationship with one another.

Divider

Two Girls And A Guy ()
Drehbuch & Regie: » James Toback «
Schauspieler: » Natasha Gregson Wagner «, » Heather Graham «, » Robert Downey junior «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

two_girls_a_guy.jpg

The film opens with Carla Bennett (Heather Graham) and Lou (Natasha Gregson Wagner) waiting in front of a New York building where their boyfriends live. In conversing, they find out Blake Allen (Robert Downey, Jr.) is their duplicitous boyfriend. In the first minutes of the film Blake is revealed to be a narcissistic actor, dating both of them on the side while claiming to visit his ill mother on the other days. The women wait for Blake inside his loft and confront him together. The remainder of the film takes place inside the loft, where Blake tries to talk his way out of trouble. In the end, both girls reveal that they have been unfaithful. Carla and Blake have sex, but Lou's suggestion of a threesome is rejected.

Divider

Elena Undone ()
Regie: » Nicole Conn «
Schauspieler: » Necar Zadegan «, » Traci Dinwiddie «, » Gary Weeks «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

elena_undone.jpg

Elena ist seit 15 Jahren mit einem konservativen, homophoben Pastor verheiratet und Mutter eines Sohnes, als sie auf einer Info-Veranstaltung des örtlichen Adoptionszentrums auf die offen lesbisch lebende Autorin Peyton trifft. Die beiden verstehen sich auf Anhieb und eine tiefe Freundschaft voller Vertrauen entsteht. Doch diese ist nicht ganz so platonisch, wie Elena sich das einzureden versucht, denn ihre Begegnungen sind von spürbarer, knisternder Erotik und überwältigender Anziehung geprägt. Elena, die noch nie eine Frau geküsst hat, scheut sich, Peytons Werben nachzugeben. Aber letzten Endes ist sie machtlos und die beiden Frauen finden sich in einer leidenschaftlichen Affäre wieder - bis Elenas Gatte von ihren außerehelichen Aktivitäten erfährt ...

Divider

I Can't Think Straight ()
Regie: » Shamim Sarif «
Schauspieler: » Lisa Ray «, » Sheetal Sheth «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

think_straight.jpg

In the upper echelons of traditional Middle Eastern society, wealthy Christian Palestinians Reema and Omar prepare for the marriage of their visiting daughter Tala to Hani in Jordan. But back at work in London, Tala encounters Leyla, a young British Indian Muslim woman who is dating Tala's best friend Ali. Tala sees something unique in the artless, clumsy, sensitive Leyla who secretly works to become a writer. And Tala's forthright challenges to Leyla's beliefs begins a journey of self-awareness for Leyla. After a weekend getaway into the countryside, Tala and Leyla sleep together and the two women begin to fall in love. However, Tala's own sense of duty and cultural restraint cause her to pull away from Leyla and fly back to Jordan where the preparations for an ostentatious wedding are well under way. As family members descend and the wedding day approaches, the pressure mounts until Tala finally cracks and extricates herself. Back in London, Leyla is heartbroken but learns to break free of her own self-doubt and her mother's expectations, ditching Ali and being honest with her parents about her sexuality. When Ali and Leyla's feisty sister, Yasmin, help try to get Tala and Leyla together again, Tala finds that her own preconceptions of what love can be is the final hurdle she must jump to win Leyla back.

Divider

Eloïse's Lover ()
Regie: » Jesús Garay «
Schauspieler: » Diana Gómez «, » Ariadna Cabrol «, » Bernat Saumell «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

eloise_lover.jpg

The drama depicts a young woman, Asia, falling in love with a young artist and lesbian, Eloise, and discovering her sexuality. Scenes of Asia hospitalized and in a coma are interspersed through the film. As the story unfolds we discover their love story and the tragic accident leading up to her hospitalization.

Divider

Three Veils ()
Regie: » Rolla Selbak «
Schauspieler: » Sheetal Sheth «, » Angela Zahra «, » Mercedes Masöhn «
- - » YouTube Trailer «- » IMDb Trailer «

three-veils.jpg

Three Veils is about three young Middle-Eastern women living in the U.S, each with their own personal story. Leila (Mercedes Masöhn) is engaged to be married, however as the wedding night approaches, she becomes less and less sure. Amira (Angela Zahra) is a devout Muslim, but is dealing with her deep repressed lesbian feelings. Nikki (Sheetal Sheth) is acting out her promiscuity as she battles her own demons after a tragic death in the family. As the film progresses, all three stories unfold and blend into each other as connections are revealed between the three women.

Divider

Black Venus ()
Regie: » Claude Mulot «
Schauspieler: » Josephine Jacqueline Jones «, » Karin Schubert «, » José Antonio Ceinos «
- - » YouTube Trailer «

black_venus.jpg

When wealthy art collector Jacques (Emiliano Redondo) visits a Parisian brothel operated by Madame Lili (Mandy Rice-Davies), he recognizes one of the prostitutes as Venus (Josephine Jacqueline Jones), a black Martinican woman. In a flashback, Jacques remembers introducing Venus to a gifted but impoverished sculptor, Armand (José Antonio Ceinos), who persuaded Venus to become his art model and lover. Armand grew increasingly obsessed with Venus and the statue of her that he was working on. To help Armand pay rent, Venus took work as a model for a dressmaker, Madame Jean (Helga Liné). Several of Madame Jean's customers became enamored with Venus, among them Marie (Karin Schubert), a wealthy woman whose husband was often absent. Venus earned so much as a model that Armand accused her of being a prostitute.

Divider

Butterfly - Hu Die ()
Regie: » Yan Yan Mak «
Schauspieler: » Josie Ho «, » Yuan Tian «, » Eric Kot «

butterfly.jpg

A married teacher/closeted lesbian meets a young, free spirited singer who will allow her to rediscover herself.

Divider

Tempting Heart ()
Regie: » Sylvia Chang «
Schauspieler: » Gigi Leung «, » Karen Mok «, » Takeshi Kaneshiro «
- - » YouTube Trailer «

tempting_heart.jpg

Sylvia Chang plays a director who intends to make a romance film and begins to wonder about the role fate plays in relationships. She ends up re-examining her own first love in a completely different light. The story is set in two different periods of time, one in the 1970s where Gigi plays the teenage Xiao-rou, and the other in the 1990s where Sylvia plays the older Xiao-rou. Takeshi Kaneshiro plays the role of a shy teenager, Ho-jun, who falls in love with Xiao-rou (played by Gigi Leung). Their relationship turns intimate but faces fierce objections from their parents. Karen Mok plays Chen-li, Xiao-rou's best friend, whom Xiao-rou confides in. This teenage love soon fizzles out owing to misunderstandings and Ho-jun, after many years, turns to marry Chen-li. One day, Chen-li reveals that she is a lesbian and that they both love the same girl - Xiao-rou.

Divider

Abschied von Chase - Losing Chase ()
Regie: » Kevin Bacon «
Schauspieler: » Helen Mirren «, » Kyra Sedgwick «, » Beau Bridges «
- - » YouTube Trailer «

losing_chase.jpg

Following a nervous breakdown and upon returning home following treatment, Chase Phillips (Helen Mirren) is hired a helper, Elizabeth (Kyra Sedgwick) by her husband, Richard (Beau Bridges). Chase is opposed to being given a helper and treats both her husband and Elizabeth with contempt. Chase snidely asks Elizabeth what she plans to do with the money she earns from being a helper; Elizabeth replies that she is not doing it for the money. Chase's two young sons, Little Richard (Michael Yarmush) and Jason (Lucas Denton), are returned to the family home the same day Elizabeth arrives. The youngest son, Jason, is eager to see his mother but Little Richard treats her with hostility.

Divider

Portrait
JÖRG LENAU

GALMERSTR. 36
65549 LIMBURG/LAHN

Tel: 0171-3309037

» Die Bisexualität «

siehe auch:
» Prinzipien des Seins «

Weitere Kontaktseiten
» Facebook «» Twitter «» LinkedIn «» Whatsapp «
Diese Seite anderen mitteilen
» Impressum «  •  » Datenschutzerklärung «